Zdrowe kanapki z krewetkami

20 Sie 2013

Zdrowe kanapki z krewetkami

Kanapki, które Wam poniżej przedstawiam to moja trzecia i ostatnia już niestety propozycja do konkursu „Danie w paryskim stylu!”, którego organizatorem jest Media Format sp. z o. o.., a prowadzony jest na portalu durszlak.pl.
Ostatnia propozycja, bo można dodać tylko 3 przepisy z jednego bloga, ja właśnie swój limit wykorzystuję.

Postanowiłam przygotować kanapki ponieważ dieta, którą prezentuje dr Jean-Michael Cohen w książce „Paryska dieta” dopuszcza w swoim jadłospisie dotychczas zakazane produkty w innych dietach, takie jak: ziemniaki, makaron czy właśnie chleb. I tym mnie też zaciekawiła, bo pozwala na spożywanie tego co tak naprawdę lubimy i możemy cieszyć się potrawami, które przyrządzamy. Więcej o Paryskiej diecie przeczytacie TUTAJ.

Kanapki z chleba pełnoziarnistego z warzywami i krewetkami to moja propozycja na kolację w fazie Gourmet Kanapkowy.
Moje danie przygotowałam z chlebem pełnoziarnistym własnej „produkcji”, o przepisie przeczytacie na tej stronie.
Możecie również użyć chleba kupionego, wiele jest sklepów gdzie można znaleźć pełnowartościowe i zdrowe pieczywo.

Dodatki na kanapkę, których użyłam są pyszne i pełne wartości odżywczych.
Krewetki są bogatym źródłem białka i charakteryzują się bardzo niską zawartością tłuszczu. Zawierają, wiele cennych witamin z grupy B, oraz niezwykle cenny selen (jeden z głównych antyoksydantów), a także: miedź, magnez, potas i fosfor.
Awokado jest bogate w witaminy B, E i K. To cenne źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika, ma wysoką zawartość kwasu oleinowego i dostarcza kwas foliowy. Awokado to również doskonałe źródło glutationu, ważnego przeciwutleniacza.
Pomidory zawierają mnóstwo witamin: C, E, witaminy z gupy B – PP i K. Mają wiele beta-karotenu. Zawierają wapń, magnez i żelazo.
Mango zawiera witaminy A, C, PP, E, witaminy z grupy B, a także: magnez, potas, miedź, flawonoidy, błonnik oraz cenny lupeol, należący do związków triterpenowych o działaniu antyoksydacyjnym, przeciwmiażdżycowym i przeciwzapalnym.

Zdrowe kanapki z krewetkami

Przyrządzenie:
Dzisiaj miałam krewetki surowe. Po opłukaniu i usunięciu z nich ogonków, posól je, posyp świeżo zmielonym pieprzem i ugotuj na parze.
W misce zamieszaj razem mango, awokado, pomidory, cebulę oraz czosnek. Posól i posyp świeżo zmielonym pieprzem.
Na podpieczonej w tosterze kromce chleba, układaj: umytą sałatę lodową i rukolę, warzywa oraz krewetkę. Podawaj z kiełkami rzodkiewki. Zdrowe kanapki są gotowe.
 
Smacznego i na zdrowie!
zdrowe kanapki


Panzanella z krewetkami z grilla

Pozostaję w temacie klimatów i smaków wakacyjnych. Tym razem Włochy i moja wersja toskańskiej słynnej sałatki. Panzanella, bo o niej mowa, to sałatka przeważnie składająca się z pysznych słodkich dojrzałych pomidorów, czerwonej cebuli, czerstwego chleba, oliwy z oliwek i octu balsamicznego. Jak to we włoskich daniach – nie chodzi o ilość, ale o jakość składników. […]

Przepis na brioche

Jedliście kiedyś francuskie brioche? To fantastyczne puszyste maślano – drożdżowe bułeczki. Standardowo składają się z mąki pszennej, mleka, masła, jajek, drożdży i cukru. Moje podkręciłam miodem i likierem mlecznym. Sukcesem brioszek jest ich ugniecenie tak, aby ciasto było elastyczne i gładkie. Przyznaję, że mi przy tej czynności pomaga mikser kuchenny, na koniec krótko ugniatam je […]



[instagram-feed]