Placuszki z kaszy jęczmiennej i orkiszowej z bobem

21 cze 2016

Po raz kolejny biorę udział w akcji „Zboże smakuje i inspiruje” i w tym wpisie przygotowałam dla Was przepis z użyciem kaszy. Uwielbiam jeść kasze. Kasza jęczmienna, kasza gryczana, kasza jaglana, kasza orkiszowa, kasza manna, kasza kukurydziana oraz kuskus zawierają cenne składniki odżywcze. Mogą być dodatkiem w daniu głównym, sałatce albo np. kluczowym składnikiem w potrawie, którą potocznie nazywamy „kaszotto”. Warto dodać kasze do swojej codziennej diety. Dania z nich przygotowane są niesamowicie sycące, smaczne, a do tego bardzo łatwe w przygotowaniu. Oprócz walorów smakowych warto wiedzieć jakie są ich wartości odżywcze. 100 g ugotowanej kaszy pokrywa prawie w 100% nasze całodzienne zapotrzebowanie na węglowodany. Kasze są źródłem potasu, żelaza, magnezu, wapnia oraz miedzi. W mojej potrawie wykorzystałam kaszę orkiszową i jęczmienną drobną. Zawierają one duże ilości błonnika i białka, są doskonałym źródłem witamin z grupy B oraz składników mineralnych. Kasza orkiszowa i jęczmienna mają bardzo fajną strukturę. Lubię ich maleńkie, delikatne ziarenka. Zapraszam na placuszki z kaszy jęczmiennej i orkiszowej z bobem.

Przygotowałam przepis, który okazał się strzałem w dziesiątkę dla moich bliskich. Placuszki z kaszy orkiszowej, jęczmiennej i bobu z nasionami chia oprócz tego, że są bardzo wartościowe to mają naprawdę wyjątkowy smak. Z gęstym jogurtem, orzechami laskowymi i owocami granatu komponują się doskonale. Zapraszam serdecznie do wypróbowania przepisu na placuszki z kasz i bobu.

Placuszki z kaszy jęczmiennej

Placuszki z kaszy jęczmiennej i orkiszowej z bobem

Placuszki z kaszy jęczmiennej i orkiszowej z bobem

Przyrządzenie:

Kaszę orkiszową i jęczmienną ugotuj na sypko, w osolonym wrzątku, wedle instrukcji na opakowaniu. Przeważnie zajmuje to około 10-15 minut. Odcedź i przełóż do miski do ostygnięcia.
Bób zmiksuj blenderem. Przełóż do ostygniętej kaszy. Dolej oliwę z oliwek z cytryną. Dodaj jajko, nasiona chia, skórkę startą z cytryny oraz posiekany ząbek czosnku. Dopraw całość solą i pieprzem cayenne wedle uznania. Wymieszaj dokładnie i odstaw na 10 minut, aby nasiona chia lekko napęczniały. Raz jeszcze wymieszaj całość.
Orzechy laskowe pokrusz na mniejsze kawałeczki i upraż na suchej patelni. Odstaw na bok.
Listki mięty pokrój w paseczki.
Na drugiej patelni rozgrzej olej kokosowy. Łyżką nakładaj porcje placuszków i smaż je z dwóch stron, aby były rumiane. Delikatnie je przekładaj, aby się nie rozpadły.
Na talerzach układaj placuszki. Na nich połóż porcje gęstego jogurtu naturalnego. Posyp orzechami laskowymi, owocami granatu, paseczkami mięty i pieprzem cayenne.

Smacznego

placuszki z kaszy jęczmiennej

Placuszki z kaszy jęczmiennej i orkiszowej z bobem

Placuszki z kaszy jęczmiennej

Placuszki z kaszy jęczmiennej i orkiszowej z bobem

Placuszki z kaszy jęczmiennej

Placuszki z kaszy jęczmiennej i orkiszowej z bobem

„Organizatorem Programu „Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II” jest Krajowa Federacja Producentów Zbóż. Program finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych”

placuszki z kaszy orkiszowej

Zboże Smakuje i Inspiruje



Kotlety rybne ze śledzia

Przepis na kotlety rybne ze śledzia wpadł mi do głowy jak zastanawiałam się nad tym jak „przemycić” dzieciom śledzie. Prawda jest taka, że to specyficzna ryba i raczej trudno dzieci do niej przekonać. Przeważnie zaczynamy jadać tę rybę jak jesteśmy starsi. Pomyślałam zatem, że przygotuję je w formie kotletów w chrupiącej panierce. I był to […]

Ravioli z łososiem bałtyckim

Mikołajki już jutro. W prezencie dla swoich bliskich i siebie przygotujcie z tej okazji wyjątkową kolację. Proponuję ravioli z łososiem bałtyckim i serkiem mascarpone z ziołami, polane palonym masłem z prażonymi orzechami włoskimi. Zapewne będzie to idealna okazja do spędzenia wspólnego czasu. To również zdrowe i pyszne danie dla dzieci – z przyjemnością patrzę jak […]




[instagram-feed]