Halibut z sosem paprykowo – pomidorowym z puree z cukinii i brokuła

8 Sie 2013

Kolejna moja propozycja do konkursu „Danie w paryskim stylu”, który organizuje Media Format sp. z o.o.., a prowadzony jest on na portalu durszlak.pl, to świeżutki pyszny halibut z sosem.

Wiecie już dobrze, bo bardzo często to powtarzam – uwielbiam przyrządzać i jeść ryby i owoce morza. Gdybym codziennie miała możliwość jedzenia świeżych, chyba byłabym skłonna przejść na dietę rybną z owocami morza.
Dlatego też nie musiałam długo zastanawiać się co przyrządzić na konkurs. Danie w paryskim stylu, które łączy kluczowe cechy metody dr. Cohena – autora książki „Paryska dieta”, dietetyka i lekarza, idealnie odzwierciedlone jest w przepisie, który podam poniżej.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o diecie paryskiej, zapraszam Tutaj.

Halibut z sosem paprykowo – pomidorowym z estragonem podany z puree z cukinii i brokuła, to moja propozycja obiadowa w fazie Classic Bistro.

Produkty, które wybrałam do mojego dania są świeże, zdrowe i niskokaloryczne.
Halibut zalicza się do tych ryb, które mają najwięcej kwasów omega-3, zawiera również kwasy omega-6. Jest także bogatym źródłem białka i witaminy A.
Papryka czerwona jest warzywem bogatym w witaminy (szczególnie w witaminy C, A, E oraz beta-karoten) i sole mineralne (potas, wapń). Zawarte w niej polifenole usuwają wolne rodniki, które przyspieszają proces starzenia się organizmu.
Pomidory zawierają mnóstwo witamin: C, E, witaminy z gupy B – PP i K. Mają wiele beta-karotenu. Zawierają wapń, magnez i żelazo.
Cukinia jest bogata w witaminy B1, B2, C i PP. Jest cennym źródłem karotenu, czyli prowitaminy dla witaminy A. Zawiera wapń oraz potas.
Brokuły są znane przede wszystkim ze swych właściwości przeciwnowotworowych, ponieważ zawiera dużą ilość tzw. sulforafanu, substancji chemicznej o właściwościach przeciwrakowych. To również duża zawartość witamin – A (brokuły to jedno z najlepszych źródeł tej witaminy), E, K1, C, B1.

Halibut z sosem paprykowo – pomidorowym z puree z cukinii i brokuła

Przyrządzenie:

Zdejmij z halibuta skórę i przygotuj filety. Możesz też przygotować rybę w formie dzwonków i nie usuwać skóry ani ości.
Rybę posól, posyp świeżo zmielonym pieprzem i posmaruj z obydwu stron oliwą z oliwek.
Czerwoną paprykę umyj i upiecz w piekarniku aż skórka zbrązowieje. Wyjmij ją z piekarnika i włóż do torebki foliowej. Po chwili wyjmij i obierz ze skórki, usuń również gniazda. Pomidora sparz i obierz. Zmiksuj lekko posolonego pomidora z papryką. Dodaj pieprz oraz estragon.
Umytą i pokrojoną cukinię ugotuj razem z różyczkami brokułów w lekko osolonej wodzie. Zblanszuj obrany ząbek czosnku.Gdy warzywa będą miękkie (ale nie za bardzo), odcedź je i razem z czosnkiem utłucz na puree.
Rybę smaż z obydwu stron na patelni grillowej.
Podawaj polaną sosem paprykowo – pomidorowym z puree z cukinii i brokuła.

Smacznego

Halibut z sosem
Halibut z sosem
Halibut z sosem