21 sie 2017

Nasze wakacje na Sardynii były już prawie rok temu. W związku z tym dawno temu powinnam napisać ten post. Jednak nie wiem czemu nie zrobiłam tego. Teraz przeglądając zdjęcia pomyślałam, że nigdy nie jest za późno na pokazanie Wam pięknego miejsca we Włoszech. Spójrzcie na te wspaniałe widoki i niesamowitą przyrodę.

wakacje na Sardynii

Cześć!

Wakacje na Sardynii

Z trójką małych dzieci wybieramy miejsca wakacyjne dostosowane do nich. Dlatego też wybraliśmy hotel Borgo Cala Moresca w przepięknie położonym kompleksie Arbatax Park Resort. Kompleks mieści się na 40 hektarach parku Bellavista. Wśród drzew oliwnych czy drzew mirtu żyją miejscowe zwierzęta, takie jak dzikie owce, dziki, konie jarowe, jelenie, osły, owce i krowy, jak również wiele gatunków ptaków, które znajdują bezpieczne niebo w chronionym ekosystemie. Polecieliśmy samolotem z Krakowa do Cagliari, a z lotniska do Arbatax dowiózł nas bus z hotelu (w cenie wakacji).

Bellavista Park

Zwierzęta w parku

Park Bellavista

W Arbatax Park Resort jest aż 5 hoteli, 8 basenów, dostęp do 7 plaż i 9 restauracji. W środku kurortu na powierzchni 2000 m² znajduje się Centrum Bellavista Wellness Thalasso i Centrum SPA. Centrum oferuje łaźnie tureckie, sauny, jacuzzi, wodospady, słone i słodkie baseny, masaże i zabiegi kosmetyczne. Przyznaję, że podczas naszego urlopu tylko raz udało mi się „wyrwać” do SPA, ale i tak było warto 🙂 Jest też wiele opcji uprawiania sportów: kilka kortów tenisowych, piłka nożna dla najmłodszych, akademia kolarstwa, biegi, nurkowanie i przeróżne sporty wodne. Wszystko to w jednym wielkim zamkniętym parku.

Dla dzieci

Wszystkie dzieci dostają paszporty VIK (Very Important Kid). W trakcie pobytu biorą udział w przeróżnych grach i zabawach i odkrywając przyrodę i kulturę Sardynii zdobywając punkty do swoich paszportów. Odpowiednia ilość punktów nadaje im inny tytuł. Super angażująca zabawa dla najmłodszych. Codziennie w różnych miejscach kurortu o różnych porach dnia odbywają się animacje dla dzieci. Generalnie, uwielbiam Włochy także za to, że ich mieszkańcy bardzo lubią dzieci i zawsze traktowane są wyjątkowo.

Ponieważ Arbatax Park Resort jest ogromny, dla ułatwienia gości jest pociąg, który przewozi do wszystkich miejsc. To jest świetny pomysł, dzieci zachwycone.

Arbatax Park Resort, jak widać dzieci dość zmęczone 😉

Arbatax Park Resort

Pociąg

Borgo Cala Moresca

Mieliśmy tzw. bungalow w Borgo Cala Moresca. W kurorcie nie ma standardowych hoteli z pokojami, a tak jakby małe mieszkania. Poniżej wejście do naszego.

Nasz „domek” w Borgo Cala Moresca

Spacer po Borgo Cala Moresca

Opcja wakacji z dziećmi to także odpoczynek od gotowania, dlatego mieliśmy wykupioną opcję 3 posiłków. To bardzo wygodne. Pyszne jedzenie, ogromny wybór. I nie tylko makarony. Ryby, mięsa i owoce morza. No i ten piękny widok z restauracji.

Restauracja w Borgo Cala Moresca

Restauracja Borgo Cala Moresca

Przy naszym hotelu był ogromny basen. Nie musieliśmy się za bardzo przemieszczać, żeby móc totalnie się zrelaksować 🙂

Basen Borgo Cala Moresca

Przy naszym hotelu znajdowała się plaża skalista – świetne miejsce do nurkowania. Z dziećmi jednak, jeśli nie spędzaliśmy czasu przy basenie to płynęliśmy motorówką z naszego kurortu (za niewielką opłatą) do pięknej pobliskiej plaży piaszczystej. Można tam było też oczywiście dojechać autem, co zajmowało około 15 minut.

Plaża Borgo Cala Moresca

Płyniemy na plażę Orri

Plaża Orri

Czosnkowe wczasy

Wiem, prawie nie ma w tym wpisie jedzenia. Na wakacjach rozkoszowałam się widokiem i to głównie im robiłam zdjęcia. Jedzenie było przewyborne, jak to we Włoszech. Obiecuję, że z następnej wyprawy przywiozę więcej zdjęć potraw.

Jak widzicie, na razie, jak dzieci są małe lubimy wypoczywać raczej leniuchując. Jeśli też lubicie takie klimaty, zdecydowanie polecamy Sardynię! My jesteśmy zakochani. Za rok na pewno Włochy, może Sycylia? Zobaczymy…